Betingelser
PRISER
Alle priser er i norske kroner og er ekskl. mva. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene/produktene for omstendigheter som Milas ikke kan påvirke, som f.eks. endring i råvarepris, valutaendringer eller eventuelle trykkfeil. Ordrer under kr.: 500,- ekspederes ikke.
LEVERINGSBETINGELSER
Frakt tilkommer ved de fleste leveranser. Lagervarer ekspederer vi normalt innen 4 dager. Visse tider på året kan leveringstiden være noe lenger. Dersom vi skulle gå tom for en eller flere varer, vil de bli ekspedert så snart vi får de inn. Restede varer ettersendes fraktfritt så sant ikke varen er så stor at det ville blitt et eget kolli ved hovedsendingen.
Møbler og inventar, som ikke er lagervare, har en leveringstid på ca. 2-12 arbeidsuker alt etter hvilke vare og hvilken produsent(er) varen(e) kommer fra. For å kunne tilby et så bredt spekter av farger og fasonger som mulig blir de fleste møblene produsert på bestilling, og kan derfor ta litt tid før de ankommer vårt lager. Lurer du på når du kan forvente levering så er det bare å ta kontakt med en av våre kontoransatte så hjelper de deg gjerne med forspørselen.
TRANSPORTSKADER
Varene sendes for kjøpers regning og risiko slik at krav om erstatning for tyveri, skadede varer og manko av hele kolli er utenfor Milas sitt ansvar. DET ER AV STØRSTE VIKTIGHET AT VARENE BLIR KONTROLLERT VED MOTTAGELSEN FOR EVENTUELLE SKADER OG/ELLER MANKO. Sjekk alltid at kartongene er hele og uåpnet, og at antall kolli stemmer med det som står på transportørens fraktbrev. Alle avvik noteres på sjåførens fraktbrev og meddeles deretter til transportselskapet og Milas snarest etter varemottak. Ved meddelelser senere enn syv dager, tar transportselskapet ikke imot reklamasjoner, og kunden må selv stå for kostnaden.
REKLAMASJONER
Reklamasjoner (ikke transportskader - se ovenfor) skal rapporteres via vårt reklamasjonsskjema, som man finner på vår hjemmeside, innen 10 dager etter varen er mottatt. Vennligst ikke returner varer før nærmere returadresse er avtalt med oss. Returnerte varer som ikke er forhåndsgodskjent av Milas blir ikke godskrevet.
ved reklamasjon skal kunden opplyse følgende:
- Artikkelnummeret til varen
- Kopi av faktura/pakkseddel
- Bilde av hele varen samt grunn til reklamasjon
- Beskrivelse av reklamasjon og eventuell årsak.
RETUR AV VARER/AVBESTILLING
Retur av feilfrie varer må alltid godkjennes av oss. Returvarer skal være i originalemballasje. Milas aksepterer ikke retur av varer som er skadet når de mottas av Milas. Varer produsert og levert i spesiell utførelse tas ikke i retur. Retur skjer for kundens regning og risiko. Ved retur av feilfritt gods godskrives aldri mer enn 80% av fakturert beløp. Eventuell retur/bytting belastes kjøper alle de reelle fraktutgifter tur/retur pluss returomkostninger til delvis dekning av påløpne kostnader. Avbestillinger forutsetter standard utførelser som ikke er avsendt. Avbestillingskostnader vil bli belastet kunden.
Standard lagervarer som ikke er sendt eller varer som ikke er satt i produksjon kan avbestilles.